luni, 22 octombrie 2012

Batteries cheaper and easier to load


Americanii propun baterii litiu-ion cu 25% mai ieftine şi de două ori mai uşor de încărcat

Americanii propun baterii litiu-ion cu 25% mai ieftine şi de două ori mai uşor de încărcat - Poza 1
Doi cercetători americani au reuşit să înţeleagă mai bine funcţionarea bateriilor litiu-ion şi promit dezvoltarea unor tehnologii care să reducă costurile de producţie şi să reducă durata de încărcare.
Bateriile litiu-ion reprezintă principala soluţie de înmagazinare a energiei în cazul modelelor cu propulsie alternativă. Fie că vorbim despre hibride sau despre modele electrice pure, ambele au nevoie în acest moment de o autonomie mai mare, de costuri de producţie mai mici şi de un timp de încărcare diminuat.
Aceste provocări ar putea fi depăşite în următorii ani graţie unor progrese făcute de profesorul Miroslav Krstic şi doctorandul Scott Moura, ambii de la Universitatea din California. Cei doi susţin că au definit noi algoritmi ce le permit să înţeleagă mai bine ce se petrece în interiorul unei baterii litiu-ion.
Krstic susţine că, în prezent, inginerii suplinesc lipsa de cunoştinţe în domeniu cu baterii mai mari ce cresc automat costurile şi masa totală. Omul de ştiinţă susţine că”dacă am avea o mai bună cunoaştere sau o mai bună estimare a ceea ce se întâmplă în interiorul unei baterii, am putea opera în siguranţă la limita performanţei. În astfel de condiţii, supradimensionarea nu ar mai fi necesară şi am putea obţine o reducere a masei totale şi a costurilor.”

Ce să mai citim?

Robotul ADN ar putea ucide celulele canceroase

SARS a fost o boală relativ rară; la sfârșitul epidemiei, în iunie 2003

Fii propriul tău nutriționist

Planet REBOOT

Votăm un Deputat BUN

Ttatăl fondator al Uniunii Europene. 

Colonizarea de pe Marte !


Urmareste Automarket

Krstic şi Moura vor folosi 415.000 de dolari pentru a cerceta împreună cu Robert Bosch GmbH noi tehnologii de dezvoltare a bateriilor litiu-ion. Premizele sunt bune, cercetările celor doi anunţând deja baterii mai mici. Asta ar duce la o încărcare de două ori mai rapidă şi la o reducere a costului cu 25 de procente.

Pe viitor, cercetătorii vor să afle câtă energie poate înmagazina o baterie şi cum poate creşte durata de viaţă. ”Scopul nostru este să dezvoltăm o serie de algoritmi pe care să îi oferim celor de la Bosch, care să-i testeze pentru noi în următorii trei ani. Termenele sunt foarte stricte”, a declarat Krstic.


Preţul bateriilor litiu-ion va fi mai mic cu 30% în 2017

Un studiu american a dezvăluit tendinţa de reducere a costurilor pe care îl înregistrează segmentul bateriilor litiu-ion. În 5 ani ele vor fi mai ieftine cu 30% decât în prezent.
În ultimii ani, modelele electrice au devenit tot mai populare, atât în SUA cât şi în Europa şi Asia. Constructorii se grăbesc să aducă noi versiuni cu emisii zero sau se mulţumesc să o ia treptat, cu derivate hibride. În ambele situaţii, majoritatea producătorilor auto folosesc baterii litiu-ion, o componentă vitală, dar care creşte foarte mult preţul de achiziţie al maşinii.
Un studiu recent, publicat de Pikes Research, susţine că preţul bateriilor se va reduce cu 30% după 2017. “Modelele cu propulsie alternativă vor fi cu adevărat competitive dacă vor reduce preţul bateriei la doar 523 de dolari pe kilowatt. Astfel, preţul unui automobil va ajunge să fie apropiat de cel al vehiculelor cu propulsie convenţională“, declară John Gartner, directorul centrului de cercetare.
Pe viitor, procesul de producţie al bateriilor va fi simplificat şi va fi executat la scară largă, în vreme ce accesul la litiu va fi uşurat. Toate acestea vor duce tot la reducerea preţului bateriilor şi implicit a maşinilor.
Dacă Pikes Research va avea dreptate în estimările sale privind evoluţia pieţei modelelor hibride şi electrice, în 2017 vom regăsi o piaţă a bateriilor litiu-ion de aproximativ 14.6 miliarde. În prezent, ea însumează doar două miliarde, cifră înregistrată anul trecut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu